Saturday, January 29, 2011

Pisang Tanduk : Ada masalah ke

          Petang tadi, semasa aku bersembng2 dengan sahabatku Jali ( sebenarnya beliau juga partner baru untuk projek pisang tanduk di kawasan seluas 4 ekar). Aku akan updatekan projek ini pada post yng akan datang.
Cuma aku nak share dengan anda pembaca petua untuk mengelakkan penyakit karah pisang yang sekarang ni cukup popular di Johor.


          Untuk pengetahuan, kalau di Johor penykit ini biasanya menyerang pokok pisang nipah. Namun kata Sifu Lan mengatakan pisang tanduknya turut diserang penyakit ini.


          Adoooyaiiii seram jugak aku mendengarnya. Pisang aku baru berusia hmpir 4 bulan. Namun aku serahkan kepada Allah s.w.t untuk urusan ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...