Thursday, February 3, 2011

Kejadian Menggelikan hati aka menyeramkan

Hari ini 3 Feb 2011 - Khamis. Proses pemindahan benih pokok limau dilakukan dengan bantuan sifu Anuar.Ini plak kejadian yang tidak disangka-sangka. Lihat pic di bawah


Tayar depan dah botak...apa lagi melunsurrrrrrrr aje la bila lalu kat tanah jalan yang basah


Bubuh batu beb..supaya kereta tak meluncur ke depan...Safety procedure


Sebahagian pokok limau masih 'duduk' dalam kereta..sebahagian lagi dah
berpindah kat pokok sebelah belakang pic tu...


Inilah akibatnya...sibuk kontrol stereng dek kerana jalan kebun yang licin..
patah pulak stereng...sampai tercabut...hahahaha...
Pernah ke anda mersai situasi macam ini


Adoyaaaiiiii...cemana ni...destinasi belun sampai...stereng pulak problem...
Cemana nak hantar pokok limau ni..
Tenang aje kata sifu Anuar...kita buat dia pelan-pelan..
Hehehehe ..bertenang dalam gundah

3 comments:

  1. Salam .bro AP aku kagum dengan usaha kau.sudi kah kau mempelawa aku melawat kebun/ladang, aku memang minat pertanian tapi belum bergerak lagi ke arah tu....terlalu banyak yang aku fikirkan...sehingga kerja tak menjadi. Mungkin satu hari nanti aku nak kembali menjadi petani membekalkan makanan untuk rakyat.

    ReplyDelete
  2. Salam Bro MPG, Insyallah ada kelapangan kita boleh sama-sama melawat kebun. Mudah2an ada rezeki kita di situ.
    Camna nak contact bro ek.

    ReplyDelete
  3. melayupasirgudang@gmail.com atau fb melayupasirgudang

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...